Tuesday, September 26, 2006

Hirtelen ötlettől vezérelve lementem a Kiskunságba két napra. Úgy néz ki, hogy egy nagyobb partimadaras munka előtt állok, ezért szerettem volna több fajt is terepen megfigyelni, és rajzolni.
Vasárnap a Böddi-széken kezdtem. Néhány napja egy fiatal vándorpartfutót figyeltek itt meg (amerikai faj, elég ritka, de rendszeres látogató nálunk). Szerencsémre szinte azonnal megtaláltam. Hála néhány a csatorna mellett tanyázó pecásnak, a madarak megszokták az ember jelenlétét, így nekem is közelről sikerült figyelnem őket.
Vegyes oldal, pajzsoscankóval, gulipánnal, és a vándorpartfutóval:











Vándorpartfutó-tanulmányok:












Réti cankó (középen egy a tó fölött vadászó vándorsólyom elől rejtőzködő pózban):












Egy fotó a vándorpartfutóról:













És a helyszínről (a madarak gyakran a hozzám legközelebb eső vízparti részre jöttek):












A Kiskunsági Nemzeti Parkhoz tartozó Bodra-tanyán aludtam. Másnap reggel a Zabszéken kezdtem, de sajnos itt elég messze tartózkodtak a madarak. Egy oldal után továbbáltam. Partfutók, lilék, póling:












Átmentem Apajra, az Ürbői-halastavakra. Itt valóságos paradicsom várt.
Apró partfutó, parti lile fiatalok:






















Néha nehéz volt a partimadarakra koncentrálnom, főleg amikor egy-egy ilyen gyönyörű fiatal rétisas beült a tómederbe!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home