Monday, September 04, 2006

A hétvégén került megrendezésre a 6. Terepmadarász Találkozó és Madarász Futam. Már csütörtökön lementünk öcséimmel, Zsoldos Márton és Stefan Boensch barátaimmal, mivel minél több időt szerettünk volna rajzolással, festéssel terepen tölteni. Sajnos ez a nap elég esős volt.
Másnap reggel kimentünk Angyalházára, havasi liléket figyelni. Ez az egyetlen hely az országban, ahol minden évben felbukkannak. Nagyon szelídek, így közelről tudtuk őket rajzolni.
Másnap volt maga a Futam, a madarász verseny, mi azonban inkább visszamentünk lilézni. Pont a delelésük közepén találtunk 6 madarat, és még közelebbről sikerült őket figyelni. Órákon át egy helyben pihentek, így jobb lehetőség nyílt a rajzolásra. Néhány jobban sikerült vázlatom, és két fotó (a vázlatokon is szereplő madarakról):

Vedlő öreg madár.









Fiatal madár.










Vedlő öreg, a második napon készült vázlat. Ezzel sikerült szerintem a legjobban elkapnom a madár habitusát, és a déli nap fényét (nagyon meleg volt).










A fönti akvarellen szereplő példány.











Fiatal. A szeme fölött annyira kiálló szemöldök van, hogy hosszú, lenyúló árnyékot vet a pofájára.











A fönti madár.














Angyalházi hangulat:











Stefán, birkákkal körülvéve:






Cigája juh. Vázlat egy havasi lilés festményhez.











Delelőjük után otthagytak bennünket, így úgy döntöttünk, hogy átmegyünk Nagyivánba ugartyúkozni. A falu határában gyülekezik 12 példány. Sajnos ezeket nem sikerült olyan közelről megfigyelni. Szeretnék egy nagyobb ugartyúkos képet festeni pusztai környezetben, késő délutáni fényekben, ehhez tudtam néhány vázlatot készíteni a madarakról:











Vasárnap volt az eredményhirdetés. Egy festménnyel támogattam a rendezvényt, amit két másik képpel együtt a legtöbb madárfajt észlelő csapat tagjai kaptak fődíjként. A díjátadás:










Délben elindultunk hazafelé, de még megálltunk egy-két helyen. Míg a többiek pásztorgémet twitcheltek, addig én egy réti cankóval foglalkoztam:











Budapest felé az autópályán lekapcsoltak a rendőrök, és kiderült, hogy az autóm műszakija 8 hónapja lejárt. Így mentünk ki májusban Dobrudzsába...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home