Sunday, April 15, 2007

Pénteken, és ma délután néhány órára letekertem a Soroksári-Dunaág közeli szakaszára. Néhány nappal korábban egy nagyon szelíd hím cigánycsukot fedeztem itt föl. Sikerült róla néhány oldalnyi vázlatot készítenem:








Íme a helyszín. A kép jobb oldalán látható kisebb fára rendszeresen kiült a madár, így igen aprólékos részletességgel tudtam megfigyelni.













Csatolok egy 3 éve készített cigánycsuk illusztrációt. A mostani tanulmányok után több hibáta is találtam benne. A legfontosabb talán, hogy nem ábrázoltam a fölső csőrkáva, apró kampószerű túlnyúlását, ami nagyon jellemző erre a madárra. A feje a testéhez képest kicsi lett, valamint a szemét is nagyobbra kellett volna festenem. Ebből is egyértelműen látszik számomra, hogy a terepi megfigyelést semmi nem helyettesítheti.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home