Monday, May 28, 2007

Szeles, de eredményes napot töltöttem tegnap a Kiskunságban. Túzokot szerettem volna skiccelni Apaj környékén. Már fél 6-kor lent voltam, de 1-2 óra kellett mire megtaláltam a legjobb helyet. Körülbelül 30 túzokkakas tartózkodott egy fasorban, mintegy 300 méterre attól a toronytól, ahol egy hónapja már sikerült őket rajzolni http://kokayarthu.blogspot.com/2007/04/zsoldos-mrton-bartommal-htf-dlutn.html). Íme a tegnapi vázlataim.

Szeretnék egy nagyobb olajképet festeni ezzel a gémeskúttal, ezért készítettem hozzá a jobb fölső sarokban látható skiccet:












A bal fölső ceruzavázlat nagyon fontos referencia lesz a már elkezdett túzokos olajképemhez, ez alapján fogom majd a fényt a madáron hitelesen megfesteni:











Gyakran vették föl a madarak a bal oldalon látható pózt, valószínűleg így hűtötték magukat a melegben:












Nagyon érdekes volt túzokokat fák árnyékában látni, eddig nem is gondoltam volna rá, hogy ilyen fényben fessem meg ezt a fajt:























Az erős szél elől a magaslesben kerestem menedéket, és a lécek közötti réseken kukkoltam a madarakat (a lest megint hamar sikerült belaknom):



























Ez a látvány tárult elém a toronyból:












Kicsit közelebbi kép, két túzokkakassal:











A csapat egy része:










Egy hűsölő kakas:











Ez a naplemente búcsúztatott a pusztán:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home