Sunday, September 23, 2007

Tegnap volt Zsoldos Márton barátom, természetfestő kollégám esküvője. Valami személyesebb festményt szerettem volna ajándékozni az ifjú párnak, ezért döntöttem úgy, hogy megpróbálom őt megfesteni terepi munka közben. Orsi és Marci a festmény átvételekor:










Az ötletem megvalósításához jó alkalom adódott szeptember elején, a Hortobágyon, amikor havasi liléket skicceltünk Angyalházán. Teleszkópon keresztül fotókat készítettem a vázlatoló Mártonról, és ezek alapján festettem meg a képet olajjal. A festmény készülésének stádiumait mutatom be a következőkben.
Kompozíciós ceruzavázlat és próbavázlat az arcáról:










A fő motívumot sziénával rajzoltam föl:














Nagyobb foltokban fölvittem a fő színeket. Az előtérben lévő három madarat kicsit nagyobbra vettem:














A fő emberalak nagyjából elkészült, az előtérrel ezután foglalkoztam:














A kész festmény (40x50 cm-es, kasírozott vásznon):














Egy idő után azért feltűnő lett, hogy miért nem a madarakkal foglalkozom, de szerencsére nem kezdett el gyanakodni, így a meglepetés meglepetés maradt.










Ez a festmény az első komolyabb próbálkozásom az emberábrázolásban. Ezelőtt csak néhány grafikát készítettem emberekről, mellékelem a Dani fiamról rajzolt portéimat:




























Azt hiszem komolyabban elkezdek foglalkozni az emberábrázolással, de tisztában vagyok vele, hogy ez még rengeteg gyakorlást igényel, így megbízásokat egyelőre nem vállalok. Megpróbálok majd nemcsak fotóról, hanem élő modellről is rajzolni, márha találok vállakozó szellemű és türelmes alanyokat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home