Wednesday, March 25, 2009

Ma délelőtt Csepelen, a Tamariska-dombon találtam egy tüzesfejű királyka hímet. Ez az egyik kedvenc madaram, és külön öröm volt, hogy életemben először ugyanitt láttam, vagy 20 éve, kezdő kis gyerekmadarászként. Hamarabb láttam mint a sokkal gyakoribb rokonfaját, a sárgafejűt.
Rendkívül izgága madár, ezért nagyon nehéz volt vázlatot készítenem róla, de az alább csatolt ceruzarajzzal elégedett vagyok. Holnap megyek vissza, és színeket is adok a képhez.

Miközben követtem a madarat a bokrosban, fölugrasztottam egy erdei szalonkát, melyet előtte mindössze egyszer láttam Csepelen. Ha jól tudom ez a mai megfigyelés a 2. adata a fajnak a dombról.

Csatolok egy ugráló, vacak videót, amit a királykáról készítettem, csak hogy látni lehessen, mennyire mozgékony a madár.
video

1 Comments:

Blogger Vasuta G said...

Csúcs ez a vázlat, tudom a tűzest Te is nagyon szereted. Baromira mozgékony, gondolom nehéz feladat...

Üdv.,
G

10:00 PM  

Post a Comment

<< Home