Sunday, June 15, 2014

A British Birds júniusi számában átfogó cikk jelent meg a vékonycsőrű póling határozásáról. A cikket én illusztráltam. Néhány oldal megtekinthető a magazin honlapján: http://britishbirds.co.uk/wp-content/uploads/2014/06/SBC-taster.pdf
Hím és tojó az egyik képtábláról:












Mindig is izgatott ez a madárfaj. Sajnos valószínűleg az óriás alka után ez lesz az első európai madárfaj, mely eltűnik. Több, mint 10 éve nem volt megfigyelése sehol a világon. Olyan szerencsésnek mondhatom magam, aki még látta ezt a fajt. 1996-ban egész éjszakai vonatozással mentem át a Kiskunságból a Hortobágyra, hogy láthassam. Valószínűleg ez már soha többé nem adódik meg.

2002-ben egy vékonycsőrű pólingos határozótáblával nyertem meg a Birdwatch magazin versenyének határozási kategóriáját:
http://kokay.hu/lg_phat.jpg

Több festményemen szerepel ez a madárfaj, megpróbáltam ábrázolni a sorsát.
A legutolsó 2010-ből:













Egy régebbi verzió 2001-ből:













Egy röpkép:










Több hazai gyűjteményben őriznek preparátumokat, így alkalmam nyílt azokat tanulmányozni. Néhány tolltanulmány:













Néhány éve egy napra ki is tudtam kölcsönözni egy tömetet, és természetes környezetben készítettem róla vázlatokat és fotókat (ugyanazon a területen, Apajpusztán, ahol a világon utoljára, 2001-ben megfigyelték ez a fajt):














0 Comments:

Post a Comment

<< Home